Varför mobba en hjälm?

Asså, nu är jag sur. Lite iallafall. Jag trodde jag hade haft en bra dag. Haft en jättekul mattelektion (jag gillar i vanliga fall inte matte), haft historia och umgåtts med mina vänner! Men näääääää. Jag blev inte sårad så, men varför mobba en äldre tjej med hjälm?
En del på min skola har hållt på med mig ett tag. Skrikit "hästhjälm" efter mig och klagat på min hjälm och på mig. Gett mig blickar som talar om att jag är ganska dum som går runt med en hjälm som ska tillhöra en ryttare. Jag har inget problem alls med ridhjälmar, jag tycker verkligen om dem! Men jag stör mig på att de ältar "hästhjälm" gång på gång. När jag köpte den i somras tänkte jag inte alls på hästhjälm, utan att den var:
 
• Enkel!
 
• Unik, ingen hjälm som tjugo andra tjejer gick runt med!
 
Men jag tänkte varken på att folk skulle älska (eller hata) den. Bara jag gillade MIN EGNA hjälm, så var jag nöjd. :)
I början av terminen började en elev skrika hästhjälm, men jag tänkte, Bara en, sköööööönt. Då började fler och fler elever ansluta till denna killen. Varje dag jag cyklar hem från skolan skriker de i kör "HÄSTHJÄLM!" och många på cykelparkeringen tittar konstiga blickar på mig, som om jag skule lukta äckligt eller något. Häromdagen så skrattade sextonåringar när de körde förbi mig och pekade. Jag blev inte ledsen eller så, bara lite besviken. Varför en big deal av en hjälm som man ska ha på huvudet och skydda en mot huvudskador? Why?
Och ja, den kanske serut som en ridhjälm, men ska jag höra dessa skällsorden varje dag? Och även om jag inte blir sårad, tänk om en tjej eller kille som inte vet att folk kan hata en sak så innerligt blir drabbad? Jag är med i Kamratstödjarna och vet att mobbning händer. Ibland känner jag för att räcka upp handen och liksom säga till att folk håller på med min hjälm. Men jag bryr mig inte, eftersom om jag inte säger något dumt tillbaka, mår jag som en smiley: :)
Så nu vill jag att du som läser detta, inte mobbar någon för en SAK de har på huvudet! Jag har faktiskt hjälm för att skydda min älskade hjärna, jaop, där hörde du rätt, jag ÄLSKAR min hjärna! :D
En gammal på mig när jag köpte min hjälm och var lycklig:
Hjalmar

Jag tycker din hjälm är urläcker !! Stå på dig !!

Anonym

hahahahhahahahhahahahhahahaha

Anonym

hahahha

Anonym

matilda rätta takter!!!!


Kommentera inlägget här:

Kommentar:


Namn:


E-postadress:


Blogg: